تبلیغات
بک لینک و ریپورتاژ - مطالب فروردین 1397
منوی اصلی
بک لینک و ریپورتاژ
  • مهدی سراوانی دوشنبه 6 فروردین 1397 02:44 ق.ظ نظرات ()
                                                                                                                                                                 Page Authority           Domain Authority

      modirewp.ir               41     30
     max-news.ir              26    13
     norblog.ir                   20     17
     rozsite.ir                     3     27
     razeblog.ir                  25     18
     blogfan.ir                    19     8
      netdoc.ir                      32     19
      Filein.ir
    faraharf.ir                    33    22
    ehsanra.ir                    20     12

       
       

    آخرین ویرایش: دوشنبه 6 فروردین 1397 02:51 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مهدی سراوانی جمعه 3 فروردین 1397 01:32 ق.ظ نظرات ()
     بک لینک چیست؟ آیا تعداد بک لینک بسیار مهم است؟

    گوگل اهمیت زیادی برای این پیوندها هم از نظر تعداد و هم از نظر میزان محبوبیت وب سایت پیوند دهنده قائل میباشید
    هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است.

    شرایط بک لینک خوب چیه ؟
    در اینکه تعداد بک لینک بسیار مهم است شکی نیست اما توجه داشته باشید که کیفیت بک لینک‌ها هم باید دارای ارزش باشد.

    به طور مثال اگر سایت شما در زمینه تجارت الکترونیک است بهتر است با کلمات مرتبط ( تجات- تجارت الکترونیک-b2b و … ) لینک شما قرار گیرد. بار ‌ها دیده شده است که به کلمات : اینجا – ادامه مطلب و … لینک داده می‌شود. خوب شما تصور کنید چندین موضوع مختلف با کلمه اینجا لینک شود. آیا موتور ‌های جستجو ارزش لینک یا کلمه اینجا را می‌فهمند ؟

    البته باید توجه داشت وب سایتی که به شما لینک می‌دهد هر چقدر پر بازدید تر و با پیج رنک بالاتری باشد بک لینک قویتری برای شما ست

    لینکهای dofollow و nofollow

    لینکهای dofollow به لینکهایی گفته میشود که موتورهای جستجو هنگام برخورد به آنها به دنبال کردن لینک موردنظر میپردازند.
    متخصصان سئو توصیه میکنند تعداد کمی‌ از اینگونه لینکها بایستی در سایتها قرار بگیرد چون با افزایش تعداد این لینکها درجه و رتبه ی سئوی سایت کاهش پیدا میکند.
    اما در مقابل لینکهای nofollow قرار دارند که موتورهای جستجو چندان توجهی به آنها ندارند. البته به عقیده ی بعضی از وبمسترها این لینکها کاملا بی اهمیت نیستند و برخی معتقدند که الگورتیم جدید گوگل به آن ها اهمیت می دهد.
    آخرین ویرایش: دوشنبه 6 فروردین 1397 02:51 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مهدی سراوانی جمعه 3 فروردین 1397 01:28 ق.ظ نظرات ()
    بک لینک برای بهینه سازی سایت



    بک لینک چیست ؟
    به لینکی گفته می شود که از سایتی ، به سایت دیگر داده می شود . این لینکها به عنوان لینک ورودی شناخته می شوند که هرچقدر تعداد بک لینک های ورودی به سایت شما بیشتر باشد سایت شما از محبوبیت و اهمیت بیشتری برخوردار است . وجود بک لینک برای بهینه سازی سایت بسیار مهم است زیرا بعضی از موتورهای جستجوگر از جمله گوگل ارزش و اعتبار زیادی به سایت های که دارای بک لینک های طبیعی و با کیفیت هستند می دهد .

    یک موتور جستجوگر برای مشخص کردن کیفیت بک لینک ها به مطالب سایت ها توجه می کند . بهتر است که لینک های ورودی به سایت شما از سایت دیگر دارای مطالب و یا موضوع مرتبط باشند زیرا هرچه این بک لینک ها مطالب مرتبط بیشتری با سایت شما داشته باشند از ارزش بالاتری برخوردار هستند .

    به طور مثال اگر شما سایتی در زمینه طراحی وب سایت دارید ، بهتر است که وب سایت هایی شما را معرفی کنند که در همین موضوع فعالیت و یا مطالبی در این مورد دارند . در صورت استفاده غیرطبیعی از بک لینک ( خرید بک لینک ) موتور جستجوگر در صورت متوجه شدن این موضوع بدون شک شما را خاطی شناخته و صفحات ایندکس شما را از بین خواهد برد .

     
    آخرین ویرایش: جمعه 3 فروردین 1397 01:32 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مهدی سراوانی جمعه 3 فروردین 1397 01:24 ق.ظ نظرات ()

    بک لینک و تاثیرات آن بر سئو


    بسیار از افراد در خصوص بک لینک و ارتباط آن با سئو و بک لینک های رایگان و یا خرید بک لینک از سایت های دیگر و این که آیا داشتن بک لینک خوب است یا مضر سوالاتی در ذهن خود دارند,با مقالات آموزشی در خصوص بک لینک گام به گام با لینک سل باشید تا یک به یک تمامی این موارد را بررسی کنیم.
    بک لینک و تاثیرات آن بر سئو

    در خصوص بک لینک شما میتوانید مقالات مفید تر از قبیل تبادل لینک چیست و چه مزایایی دارد را بخوانیددر پایان این مقالات حتما شما به اطلاعات جامعی در بک لینک خواهید رسید و شما قادرخواهید بود به تصمیماتی درستی در خصوص خرید بک لینک یا نخریدن آن ,بک لینک خوب یا مضر,زمان خرید بک لینک برسید و باعث افزایش رتبه سئو خود شوید.
    تاثیرات بک لینک بر سئو

    تاثیرات بک لینک بر سئو

    موارد زیر را یک به یک با هم مطالعه میکنیم:
    بک لینک چیست و تاثیر آن بر سئو:

    بک لینک به پیوند ها یالینک هایی گفته میشود که از سایت های دیگر(هر سایت خارج از سایت شما) به سایت شما داده شود,در واقع اگر سایت های دیگر لینک مطالبی از مطالب داخلی یا صفحه اصلی شما (به طور کل سایت شما)را در وب سایت خود گذاشته باشند در واقع شما از آنها بک لینک دریافت کرده اید,که این برای سایت شما خوب محسوب میشود و اگر عکس این قضیه باشد سایت های دیگر از شما بک لینک دریافت کرده اند.

    گوگل به بک لینک‌ها بر اساس میزان محبوبیت و تعداد اهمیت می‌دهد هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است. سایت‌هایی که بک لینک طبیعی زیاد دارند و همچنین محتوای جدید و منظم قرار می‌دهند رتبه خوبی دارند.

    توجه داشته باشید که بک لینک را نمی‌توان از سایت‌های با پیج رنک بالا خرید زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایت‌هایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید بک لینک می‌کنند را شناسایی نموده و از رتبه آن‌ها می‌کاهد. البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید با Nofollow سازی لینک می‌توانید دیگر نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید.

    در ادامه مشخصه های لینک بد را با هم بررسی میکنیم که متوجه شوید هر لینک دادنی خوب به حساب نمیاد.

    ویژگی های لینک بد یا لینک مضر:

    لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت: مثلا اگر سایت در مورد سئو هست، در همه جا به کلمه سئو لینک می‌شود. این لینک غیره طبیعی و بد اطلاق میگردد؛ زیرا کاربران معمولا چنین کاری نمی‌کنند مگر اینکه پولی دریافت کرده باشند.

    لینک شدن سایت در تمام صفحات سایت: این هم یکی از مواردیست که باعث می‌شود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود؛ چون کمتر مدیر سایتی حاضر می‌شود لینک کسی را در تمام صفحات سایت خود قرار دهد مگر اینکه پولی دریافت کرده باشد.

    لینک شدن صفحه اصلی سایت: اگر همه به صفحه اصلی شما لینک بدهند و به مطالب سایت شما لینک ندهند جای نگرانیست، زیرا این مورد هم باعث می‌شود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود.

    لینک شدن سایت شما در سایت غیرمرتبط به موضوع سایت: معمولا کاربران در سایت خود لینک‌هایی را قرار می‌دهند که با موضوع وبلاگشان مرتبط باشد. اگر موضوع سایت شما در مورد بهینه سازی سایت باشد و در آن سایت اسب فروشی را لینک کنید، طبیعی ست که بک لینک بد است.

    لینک شدن سایت در سایت‌های کپی بردار و بی‌کیفیت: همانطور که سایت‌هایی بی‌کیفیت خودشان کیفیت چندانی ندارند؛ لینک‌هایی که از آن‌ها به سایت شما ارسال می‌شود بد است و اگر آن سایت‌ها اسپم باشند حتی باعث می‌شود در شرایطی به رتبه سایت شما آسیب برساند.

    لینک شدن سایت به صورت مخفی: لینک‌ها را قرار می‌دهند تا کاربران ببینند و از آن استفاده کنند. ولی زمانی که لینک مخفی باشد و قابل نمایش نباشد، Backlink غیره طبیعی است.

    تبادل لینک جهت از یاد بک لینک اگر به صورت Nofollow نباشد، امکان بروز مشکل به احتمال قوی است ولی اگر طرفین لینک‌ها را به صورت نوفالو تغییر بدهند مشکلی از این بابت برایتان پیش نخواهد آمد.

    شایان ذکر است در طراحی سایت اگر در موارد فوق لینک شما Nofollow باشد، هیچ آسیبی رتبه سایت شما نخواهد دید. توجه داشته باشید که موتورهای جستجو به خوبی ارتباط میان وب سایت شما و کلمات کلیدی و عبارت کلیدی منتخب شما را تشخیص داده و از این طریق توسط لینک‌های با ارزش و مرتبط با پیج‌ رنک بالایی که به شما پیوند می‌شوند،حمایت خواهید شد.
    بک‌ لینک‌های خوب و بد
    چه بک‌ لینک‌هایی مفید هستند؟

    بک لینکهایی بک لینک خوب محسوب میشوند که از سایت خود ما به صفحات داخلی سایت ما گرفته شده باشند یا بک لینکهای که توسط نویسنده یا مدیر سایت های دیگر به سایت ما و با متن و عبارت مرتبط با سایت ما در سایت ما ایجاد شده باشند,نه با عبارتی بی مرتبط با سایت ما یا حتی سایت های غیر مرتبط از نظر محتوا ,بک لینک ما نباید از سایتی با اعتبار بسیار پایین که شبیه اسپم است بیاید٬ نباید سایت لینک دهنده با سایت شما از نظر ارتباط موضوعی خیلی غریبه باشد و فاکتورهای دیگری که مهم‌ترین آنها موارد ذکر شده بود.

     
    چه بک‌ لینک‌هایی مضر هستند؟

    بک لینک هایی که از سایت‌های اسپم به وجود می ایند و با دریافت و ایجاد لینک‌های غیرطبیعی و اسپم به نتایج بالای گوگل می‌آیند و سپس پنالایز می‌شوند! بک‌ لینک‌های مضر آن‌هایی هستند که از سایت‌های غیرمرتبط می‌باشند٬ دارای تعداد لینک‌های خروجی بسیار زیادند٬ از سایت‌هایی با  IPهایی که اسپم شناخته شده‌اند هستند ٬‌Anchor text  شما را بسیار تکرار کرده‌اند و خودشان نیز تولید محتوا نمی‌کنند.

     

    خب تا این جا مطالب از این که وقت گذاشتید و مطالب بک لینک و بک لینک خوب و بد را مطالعه نمودید,خسته نباشید میگم,برای این که بیشتر از این گیج نشید بقیه اطلاعات درخصوص فاکتورهای مهم درکیفیت بک لینک و اشتباهات متداول در خصوص بک لینک و خرید بک لینک خوب است یا بد با تیم لینک سل همراه باشید.
     
    آخرین ویرایش: جمعه 3 فروردین 1397 01:27 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مهدی سراوانی جمعه 3 فروردین 1397 01:18 ق.ظ نظرات ()
    بک لینک چیست؟

    بک لینک

    برخی مواقع در وب تعاریفی وجود دارد که زیاد به معنای واقعی آن توجه نشده است یکی از این تعاریف در مورد بک لینک ها می باشد.

    بک لینک در معنای واقعی به لینک هایی گفته میشود که یک سایت دیکر به سایت شما میدهدیا شما با ترفندهایی از طریق بخش لینک بیلدینگ یک ادمین میبینید، میتوانید بگیرید.
    بک لینک های خوب یا بد کدامند؟

    اگر توسط نویسنده یا مدیر سایت ایجادشده باشد ضمن اینکه داری متن مرتبط با سایت شما باشد بک لینک مفید می باشد. اما فاکتورهایی نیز باید رعایت شود از قبیل:

        از سایت های اسپم نباشد
          تعداد لینک‌های خروجی آن سایت بسیار زیاد نباشد
        از سایت با اعتبار پایین نباشد
        نباید سایت لینک دهنده  با سایت شما از نظر ارتباط موضوعی خیلی غریبه باشد

    اگر سایت فرستنده غیرمرتبط باشد ، تعداد لینک خروجی زیاد داشته باشند، ای پی هایی که از سایت هایی که اسپم شناخته شده، باشد ،یا Anchor text شما را بسیار تکرار کرده‌ اند و خودشان نیز تولید محتوا نمی‌کنند به عنوان بک لینک های مضر هستند
    چه چیزهایی در کیفیت یک لینک موثر هستند؟

    بک لینک

     Anchor text: انکر تکست یعنی متنی که لینک داده میشود .زمانی که متن لینک مرتبط باشد با صفحه ای که به آن لینک داده شده دراین موقع انگار به گوگل یک پیام فرستاده میشود که می گوید انکرتکست با صفحه مرتبط است که در این صورت گوگل رتبه را افزایش می دهد.

    Domain Authority :شرکت تولید کننده Domain Authority  شرکت Moz می باشد . از عواملی که باعث افزایش یا کاهش این فاکتور میشود عبارتنداز: سن دامنه٬ تعداد لینک‌های ورودی٬ کیفیت لینک‌ها٬ فعالیت سایت در شبکه‌های اجتماعی و ..

        Page Authority :همانند Domain authority شرکت تولید کننده Moz می باشدکه در مورد لینک‌های ورودی٬ کیفیت آنها و اعتبار کلی همان صفحه می باشد.

    دریافت لینک از سایت‌های کشورتان: درصورت داشتن سایت فارسی و استفاده از لینک هایی که دامنه ir دارند باعث افزایش رتبه در موتورهای جستجو میشود اماموجب افزایش رتبه شما در نتایج جست‌وجوی بین‌المللی نمی شود.

    تعداد لینک‌های داخل صفحه: نباید لینک های داخل صفحه خیلی زیاد باشد باید نسبت آن با محتوا حفظ شود.

    پیج رنک آن صفحه: پیج رنگ به طور غیرمستقیم بر روی رتبه شما تاثیر می گذارد.

     Relations :  رابطه بین لینک ها از مواردی است که خیلی ها در مورد آن دچار مشکل می شوند. در لینک ها خاصیتی به نام REL وجود دارد که با استفاده از آن به موتورهای جست و جو بگوییم که از Link Juice و PR juicee ما چیزی برای آن صفحه ببرند یا خیر.

    بک لینک

    اشتباهات رایج در مورد بک‌لینک

    بک‌لینک همان تبلیغات متنی است!

    درواقع بک لینک همان تبلیغات متنی که در سایت های ایرانی وجود دارد نمی باشد و بعضی افراد فکر میکنند یعنی در ماه چندهزار بدهند تا لینک را در تبلیغات متنی خود بگذارند که این تفکر کاملا غلط می باشد. تبلیغات متنی خود یکی دیگر از روش های خرید بک لینک می باشد که از طرف گوگل رد شده است ودر رتبه نیز تاثیر میگذارد.

    بک‌لینک بد است و نباید بک لینک گرفت!

    باید گفت که بک لینک های غیر طبیعی بد هستند نه همه ی آن ها.در سئو بخش مهمی را بک لینک ها در دست دارند.زمانی که دیگران شما را پیشنهاد میدهد گوگل این پیشنهادات را در نتیجه جستجو خود تاثیر میده که موجب افزایش رتبه می شود.

    هرچه بیشتر بهتر!

    بالارفتن کیفیت یک لینک دریافتی در رتبه سایت تاثیر دارد و موجب افزایش آن می شود .مواقعی وجود دارد که با دریافت چند لینک خوب رتبه‌ای کسب کرده اید  که دیگر سایت‌ها با هزاران بک لینک نتوانند آن را بدست آورند!

    آخرین ویرایش: جمعه 3 فروردین 1397 01:23 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مهدی سراوانی جمعه 3 فروردین 1397 01:15 ق.ظ نظرات ()
    بک لینک چیست؟ بک لینک چه کاربردی دارد؟


    اگر با موتورهای جستجو سر و کار داشته باشید و یا درباره آنها مطالعه کرده باشید، بی تردید با واژه "بک لینک" رو به رو شده اید، کلمه ای که می تواند لقب پرکاربردترین واژه در این حوزه را به خود اختصاص دهد.صاحبان سایت ها و وبلاگ ها برای داشتن رتبه بالا در موتورهای جستجو به بلک لینک مناسب نیازمند هستند چرا که بک لینک امروزه به یکی از ساختارهای اصلی  در سئو  تبدیل شده است.  در این مقاله درباره چیستی بک لینک، اهمیت و انواع آن و چگونگی ساخت یک بک لینک معتبر توضیح خواهیم داد و امیدواریم در پایان این مقاله پاسخ سوال خود را در مورد اینکه بک لینک چیست به خوبی پیدا کرده باشید.
    تعریف عبارت بک لینک

    بک لینک یا لینک ورودی، لینک هایی است که از صفحاتی خارج از دامنه شما، به صفحه شما اشاره دارند و از دامنه خود به شما پیوند می دهند. هنگامی که لینک (آدرس) صفحه شما در صفحات دیگران گذاشته شود به نحوی که با کلیک روی آن، کاربر مستقیما به صفحه شما هدایت شود، به آن لینک، بک لینک گفته می شود. تعداد بک لینک ها به دو صورت محاسبه می شود ممکن است آدرس صفحه شما در یک سایت پربازدید درج شده باشد و تعداد کاربران زیادی از آن سایت به صفحه شما راهنمایی شوند، و یا سایت های متعددی آدرس شما را لینک کرده باشند، در هر صورت هر یک بار بازدید از صفحه شما، یک بک لینک شمرده می شود.


    اهمیت بک لینک

    تعداد بک لینک ها در تعیین اعتبار صفحه شما بسیار مهم است. هرچه تعداد لینک هایی که به صفحه شما ارجاع داده می شود، بیشتر باشد، موتورهای جستجو از جمله گوگل درجه اهمیت بیشتری برای سایت شما قائل می شوند و آن را منبعی معتبر برای جستجو معرفی می کنند. در نتیجه میزان بازدید از صفحه شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. به طور کلی می توان گفت هر بک لینک – در صورت مفید بودن -، یک رأی مثبت به محتوای صفحه شما ست. اما چه نوع بک لینکی مفید نامیده می شود؟ در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت، پیش از آن چند واژه پرکاربرد را بررسی می کنیم:
    واژه های پرکاربرد در زمینه بک لینک ها

        Link Juice : این یک اصطلاح عامیانه است که نشان میدهد لینک های یک سایت تا چه اندازه معتبر هستند. هنگامی که یک وب سایت با مطالب شما مرتبط باشد، لینک شما را به عنوان "link juice"  معرفی می کند چنین لینک هایی اعتبار سایت را بسیار بالا می برند.
        بک لینک هایNofollow و Dofollow : فارغ از نوع کدی که برای نوشتن آدرس صفحه انتخاب می شود، دو نوع اصلی بک لینک، do follow  (لینک با پیوند) و no follow   (لینک بدون پیوند) هستند. مشخصه " Rel" برای گوگل تعیین کننده اعتبار و موقعیت لینک است. برای گوگل گزینه " nofollow" نشان دهنده یک متن ساده html است. چنین لینک هایی هیچ رتبه ای برای سایت جمع نمی کنند. اما این به معنای بی فایده بودن آن نیست زیرا این گزینه در موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو و ... کاربردی ندارد و به هر حال باعث بالا رفتن ترافیک سایت می شوند، به علاوه گرفتن بک لینک ها به صورت " nofollow" از سایت های پربیننده و معتبر ساده تر است. در نقطه مقابل گزینه "dofollow" قرار دارد که نقش اساسی در ایجاد رتبه و اعتبار برای سایت ایفا می کند. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که تعداد زیادی لینک "dofollow" از یک منبع واحد ممکن است توسط گوگل به عنوان اسپم شناسایی شود و اثر معکوس در رتبه بندی داشته باشد.
        Low-standard links (پیوند های بی کیفیت) : این لینک ها از سایت های خودکار یا اسپم می آیند و بیشتر از آنکه مفید باشند، مضر هستند و رتبه سایت را کاهش می دهند.
        Linking Root Domains (ریشه دامنه های پیوند): این مشخصه نشان میدهد بازدیدهایی که از سایت شما صورت گرفته، از چند منبع بوده است. به عنوان مثال اگر پنج کاربر از یک صفحه به سایت شما هدایت شوند، تنها به عنوان یک منبع ثبت می شود.
        Internal Links (لینک های داخلی) : لینک هایی که در یک صفحه بین مطالب همان صفحه ارتباط برقرار می کنند، در این دسته بندی جای می گیرند.

    انواع بک لینک ها کدامند

    طبق آنچه تا کنون گفته شد انتظار ما از بک لینک این است که بیشترین بازدید و بالاترین اعتبار را برای صفحه ایجاد کند اما آیا همه بک لینک ها چنین هستند؟ متأسفانه خیر!
    موتورهای جستجو بر چگونگی ساخت بک لینک ها بسیار حساس هستند، برای ایجاد پیوندهای مفید فاکتورهایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. هنگامی که موتورهای جستجو، میزان ارتباط یک صفحه با کلمات کلیدی را بررسی می کنند، کیفیت بک لینک های آن سایت را نیز در نظر می گیرند. بنابراین تنها داشتن بک لینک نمی تواند در بالا بردن رتبه صفحه موثر باشد بلکه حتی ممکن است اگر گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری، بک لینک ها را تقلبی تشخیص دهد، از رتبه صفحه کم کند.به عنوان مثال اگر مطالب صفحه شما درباره آشپزی باشد و از سایتی بک لینک دریافت کنید که درباره مسابقات رالی است، از نظر گوگل بک لینک شما معتبر نیست. البته این نکته قابل اشاره است که در مورد وب سایت های فارسی هنوز چنین دقت بالایی دیده نشده اما مسلم است که این موتورها بر اساس یک الگوریتم مشخص کار می کنند و در آینده ای نزدیک وب سایت های فارسی نیز زیر ذره بین قرار خواهند گرفت لذا بهتر است از ابتدا این فاکتورها را مد نظر قرار دهیم تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم.
    درباره انواع بک لینک ها دسته بندی های متنوعی وجود دارد که بررسی همه آنها در یک مقاله امکان پذیر نیست، در زیر چند نوع بک لینک را که اهمیت و کاربرد بیشتری دارند، مورد بررسی قرار می دهیم:
    1. Directory links (لینک راهنما)

    این لینک ها مانند تبلیغات بازرگانی هستند و در وب سایت هایی قرار می گیرند که به صورت مشخص و دسته بندی شده کاربران را برای یافتن محصولات یا خدماتی خاص هدایت می کنند. ممکن است این وب سایت ها امکان ارسال رایگان یا پرداخت هزینه را فراهم کرده باشند که در این صورت از شما برای دادن بک لینک هزینه دریافت می کنند.
    گرفتن بک لینک از این سایت ها این مزیت را دارد که ترافیک هدفمندی برای صفحه شما ایجاد می کند و اگر صفحه شما دسته بندی شده و منظم باشد این بازدیدکنندگان با احتمال بالاتری تبدیل به مشتری شما خواهند شد.
    2. Natural and SEO links (لینک های طبیعی و مخصوص موتورهای جستجو)

    بسیاری از لینک ها با هدف جذب موتورهای جستجو ساخته می شوند تا اعتبار سایت را بالا ببرند. از آنجایی که گوگل تنها لینک هایی را به رسمیت می شناسد که آنها را طبیعی بداند، باید تمام تلاشمان را به این نکته معطوف کنیم که لینک های ساخته شده، طبیعی باشند. لینک های غیر عادی مشکلات زیادی برای سایت ایجاد خواهند کرد و حتی ممکن است باعث بسته شدن سایت شوند. فاکتورهایی که برای طبیعی بودن لینک باید در نظر گرفته شود به شرح زیر است:

        هر دو سایتی که به هم لینک شده اند باید موضوع مشترکی داشته باشند.
        کلمات کلیدی که در توضیح لینک آورده می شوند باید طبیعی باشند.
        می توانید به جای کلمات کلیدی از آدرس تصویرها برای لینک کردن سایت استفاده کنید.
        لینک باید در متن توضیح منطقی داشته باشد نه اینکه صرفا در یک ستون اضافی کنار وب سایت قرار گرفته باشد.

    3. Blog comment links (لینک نظرات وبلاگ)

    این روش یکی از قدیمی ترین، پرکاربردترین و ساده ترین روش های ساختن بک لینک است. مزیت استفاده از این روش این است که در ماه بیش از یک میلیون پست جدید ایجاد می شود که فضای مناسب و کافی برای ساخت بک لینک را در اختیار کاربر قرار میدهد. برای استفاده از این روش نکات زیر را در نظر بگیرید:

        وبلاگ هایی را انتخاب کنید که با موضوع صفحات شما هماهنگ باشند،تشابه در موضوع باعث می شود موتورهای جستجو اعتبار بیشتری به سایت شما بدهند.
        از نام واقعی خود استفاده کنید تا به عنوان اسپم شناخته نشوید.
        قبل از گذاشتن لینک صفحه خود، توضیح کوتاهی در پاسخ به  مطلب وبلاگ بنویسید، به این ترتیب شانس بیشتری در جذب بازدید کننده خواهید داشت.

    4. Infographics and images  ( تصاویر و نمودارهای بصری)

    بازاریابی محتوا، همیشه به صورت متون نوشتاری نیست، گاهی می توان از یک تصویر، یا نمودار برای رساندن مطلب به مخاطب بهره گرفت. برخی از مردم، دیداری هستند و دیدن یک تصویرنسبت به خواندن یک متن، تأثیر بیشتری بر آنها خواهد داشت. در  این روش باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

        برای تصویر خود، حق انتشار تعریف کنید تا هر کس از این تصاویر استفاده کرد ناگزیر باشد به صفحه شما لینک دهد.
        توجه داشته باشید که این حق انتشار، رایگان بوده و تنها با نوشتن یک کد ساده در صفحه وب شما قابل دستیابی است.
        به کمک جستجوی تصاویر گوگل، می توانید افرادی را که از تصویر شما استفاده کرده اند، بیابید.

    نتیجه گیری

    بالا بردن بازدید وب سایت ها و جذب کاربرهای بیشتر، از اهداف اولیه مدیران سایت ها است. بک لینک ها علاوه بر آنکه پل ارتباطی وب سایت ها به حساب می آیند، عامل اصلی بالا بردن اعتبار و رتبه سایت در موتورهای جستجو هستند. رتبه بالا  شما را در ابتدای لیست جستجو قرار داده و ترافیک و بازدید بیشتری را به سمت سایت شما هدایت خواهد کرد. لینک سازی بخش مهمی از بسیاری از استراتژی های موتورهای جستجو است و مکانیزم آن بسیار دقیق است. اگر شما از تکنیک های مناسب استفاده کنید، می توانید به مخاطبینی دست  دسترسی داشته باشید که به طور بالقوه به مشتریان تبدیل می شود. بنابراین تولید لینک های ورودی و توجه به کیفیت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است فاکتورهایی وجود دارد که شما باید تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید رتبه بندی خود را بهبود ببخشید. وب سایت های معتبری را که در زمینه وب سایت شما فعالیت دارند، شناسایی کنید . تلاش کنید از منابع متنوع و مختلفی برای بک لینک استفاده کنید .روش های رایگان زیادی برای ساخت لینک وجود دارد اما ممکن است  برای این کار سرمایه گذاری کوچکی انجام دهید و از سایت های راهنما استفاده کنید . برای تصمیم گیری درباره انتخاب ابزار مفید، اولویت با کیفیت لینک های دریافتی است. امیدواریم با این مقاله به درک بهتری از بک لینک و اهمیت آن دست یافته باشید.

    آخرین ویرایش: جمعه 3 فروردین 1397 01:17 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مهدی سراوانی جمعه 3 فروردین 1397 01:10 ق.ظ نظرات ()

    بک لینک چیست؟ چگونه بک لینک بسازیم؟


    اگر به سئو اهمیت می‌دهید، مهم است که یک آنالیز جامع از بک‌لینک‌های خود داشته باشد و نقاط قوت و ضعف سایت خود را پیدا کنید. بک‌لینک‌های خوب به شما کمک خواهند کرد تا در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بهتری را کسب کنید. از طرف دیگر، بک‌لینک‌های بد می‌توانند باعث کاهش رتبه شما در موتورهای جستجو شوند و حتی وب‌سایت شما را نیز پنالتی کنند. بنابراین برای اجتناب از قرارگرفتن در موقعیت‌های ناخواسته، باید همیشه یک تناسب معقول میان بک‌لینک‌های بد و خوب برقرار کنید.
    اما قبل از هرچیزی، بک لینک چیست؟

    بک‌لینک همان لینکی است که یک سایت، از یک سایت دیگر دریافت می‌کند. بک‌لینک‌ها تاثیر به سزایی در بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته و از همین جهت است که در فرآیند سئو، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. موتورهای جستجو از فاکتورهای مختلفی برای نشان دادن یک سایت در نتیجه‌های جستجو استفاده می‌کنند. کسی دقیقا نمی‌داند که بک‌لینک‌ها در این زمینه چقدر تاثیر گذار هستند اما در طول زمان ثابت شده که بک‌لینک‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند.

    یک نکته مهم این است که بک‌لینک‌ها حتما باید طبیعی بوده و کیفیت بالایی داشته باشند. درواقع کیفیت بک‌لینک‌ها از تعداد آن‌ها اهمیت بیشتری دارد و در بالابردن رتبه سئو سایت شما تاثیرگذارتر هستند.

    برای مثال وب‌سایت A، سایت یک رستوران است و از طرف سایت B که در مورد غذا محتوا تولید می‌کند، بک‌لینک می‌گیرد. این پروسه، یک بک‌لینک طبیعی و ارزشمند برای سایت A ایجاد می‌کند و در بالا رفتن رتبه این سایت در نتایج جستجو تاثیرگذار است.

    علاوه بر این، بک‌لینک‌ها می‌توانند مثل یک مکالمه در فضای وب باشند.

    مثلا فرض کنید یک بلاگر درباره رویدادهای ورزشی یک مقاله می‌نویسد. در همین حین یک بلاگر دیگر یک مقاله دیگر در همین زمینه می‌نویسد اما به طور کلی با نظر بلاگر اول مخالف است. ولی در هر صورت به مطلب بلاگ اول بک‌لینک می‌دهد. حال اگر مطلب بلاگر دوم بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در سایت‌های بیشتری بک‌لینک دریافت کند، در عین حال روی بلاگر اول هم تاثیر گذار است. زیرا ارزش بک‌لینکی که وبلاگ اول دریافت کرده بالاتر می‌رود و به شکل تصاعدی، سئوی هردو وبلاگ بهتر از گذشته می‌شود.

    حالا که با بک‌لینک آشنا شدید، بهتر است بدانید که همه بک‌لینک‌ها خوب نیستند. در واقع ما بک‌لینک بد هم داریم و در ادامه توضیح می‌دهیم که چطور بک‌لینک خوب را از بد تشخیص بدهیم.
    بک‌لینک خوب و بد چیست؟

    بک‌لینک خوب به بک‌لینکی گفته می‌شود که از یک وب‌سایت معتبر و قابل‌اعتماد به وب‌سایت شما داده شود. هرچه که گرفتن بک‌لینک از منابع معتبر سخت‌تر باشد، قطعا ارزش آن نیز بیشتر است. بک‌لینک گرفتن از وب‌سایت‌هایی که به‌راحتی به سایر وب‌سایت‌ها بک‌لینک می‌دهند قطعا هیچ مزیت رقابتی برای شما ندارد. از ویژگی‌های یک بک‌لینک خوب، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

        باید از یک وب‌سایت مرتبط با صنعت شما داده شود
        لینک‌های درون محتوا بهتر هستند
        دریافت لینک از مقالات بلند و باکیفیت از ارزش بسیار بالایی برخوردار است
        برای سئو، بک‌لینک‌ها باید dofollow باشند. البته لینک‌های nofollow نیز بد نیستند. نوفالوها می‌توانند باعث ارجاع ترافیک به وب‌سایت شوند، اما نمی‌توانند در بهبود سئو موثر باشند. لینک‌های nofollow نباید به‌عنوان لینک‌های بد تلقی شوند
        بک‌لینک وقتی ارزشمند است که از طرف ویراستار افزوده شود
        وب‌سایتی که به شما لینک می‌دهد باید دامین اتوریتی خوبی داشته باشد و در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال باشد

    در طرف مقابل، بک‌لینک بد آن است که دستورالعمل گوگل برای بک‌لینک‌ها را نقض کند. این نوع بک‌لینک‌ها معمولا نتیجه‌ای جز پنالتی شدن وب‌سایت در پی ندارند. موارد آورده شده در زیر ازجمله نشانه‌های بک‌لینک بد هستند:

        لینک از یک وب‌سایت غیر مرتبط به شما داده شود. مرتبط بودن بسیار اهمیت دارد
        لینک از یک صفحه با محتوایی ضعیف با شما داده ‌شده است
        لینک‌هایی که از طرف وب‌سایت جریمه شدن توسط گوگل به شما داده شوند
        لینک‌های به تعداد زیاد و لینک‌های فوتر می‌توانند باعث پنالتی شوند
        تبادل لینک ممنوع است!
        وب‌سایتی که به شما لینک می‌دهد، دامین اتوریتی پایینی دارد
        بک‌لینک از یک شبکه وبلاگی به شما داده شده است
        بک‌لینک‌های ویجت بد هستند و باید nofollow باشند
        بک‌لینک‌هایی که برایشان پولی پرداخت‌شده باشد. رسانه‌های تبلیغاتی باید از ویژگی nofollow استفاده کنند
        بک لینک‌هایی که از دایرکتوری‌های محتوا داده می‌شوند هم بد هستند
        بک‌لینک‌هایی که از طرف وب‌سایت‌های هک شده داده می‌شوند یا در CSS مخفی باشند
        بک‌لینک‌هایی با آنکر تکست‌های بیش‌ازحد بهینه‌شده‌اند، می‌توانند باعث پنالتی شوند
        بک‌لینک‌هایی که به‌صورت خودکار ایجاد می‌شوند مضر هستند

    همچنین بخوانید:  دوره آموزشی: سئو چیست و چگونه باید آن را شروع کرد؟
    اما چرا همه بک‌لینک‌ها خوب نیستند؟!

    متاسفانه از دیدگاه بسیاری از آژانس‌های سئو، تمامی بک‌لینک‌ها ارزشمند هستند. درصورتی‌که در واقعیت چنین نیست. البته این دیدگاه تا حدی از سیاست‌های پیشین گوگل نشات می‌گیرد. اما گوگل در سالیان اخیر سیاست‌های جدیدی را در زمینه بک‌لینک در پیش گرفته است که آژانس‌های سئو باید از آن‌ها آگاه باشند.

    موتور جستجوی گوگل اکنون وب‌سایت‌هایی که از لینک‌های اسپم استفاده کنند را جریمه می‌کند. بک‌لینک‌ها اکنون به‌عنوان یکی از فاکتورهای موثر در رتبه‌بندی وب‌سایت موردنظر هستند و دلیل حساسیت این موتور جستجو روی بک‌لینک‌ها نیز همین است.

    تعداد زیاد بک‌لینک هم می‌تواند مشکل‌ساز باشد

    همان‌طور که در بالا گفتم، سیاست‌های گوگل درزمینه بک‌لینک‌ها تغییر کرده است و کاهش ارزش تعداد بک‌لینک‌ها نیز یکی از مواردی است که گوگل در مورد آن سیاست‌های جدیدی را در پیش گرفته است. در سیاست جدید، کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد و اگر از روش‌های غیرعادی و اسپم، تعداد زیادی بک‌لینک برای وب‌سایت خود فراهم کرده‌اید، مطمئنا از طرف گوگل پنالتی خواهید شد.
    با وجود این موارد، چطور کیفیت لینک‌ها را در کمپین‌های سئو ارزیابی کنیم؟

    تا اینجا متوجه شدیم که هر لینکی با ارزش نیست. شما باید قادر باشید که کیفیت لینک‌های ورودی و خروجی به وبسایت را ارزیابی کنید و در صورت مناسب نبودن، درصدد حذف و یا جایگزینی آن‌ها با انواع سالم و با ارزش برآیید.

    کسب و کارهای آنلاین این روزها نمی‌توانند به هیج وجه از تاثیر موتور‌های جستجو بر رشد کسب و کارشان غافل شوند. در واقع این روزها  استارت‌آپ‌ها در سراسر دنیا درحال بهینه‌سازی خود برای بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو هستند. زیرا به این مهم پی برده‌اند که بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو مساوی با فروش بیشتر خواهد بود.

    گوگل بیش از یک‌سال پیش آپدیت جدیدی از الگوریتم جستجوی خود به نام پنگوئن را منتشر کرد. از مزیت‌های نسخه‌ی جدید الگوریتم پنگوئن ‌می‌توان به اهمیت بیشتر به مبحث لینک بیلدینگ و البته اهمیت ارزیابی لینک‌ها اشاره کرد. در واقع در بروزسانی پنگوئن، شما قادر خواهید بود تا از پشت پرده‌ی بک‌لینک‌های خود در موتورهای جستجو آگاه شوید. گوگل همچنین اعلام کرده که الگوریتم جدید به صورت Real Time خواهد بود. به این معنی که اگر شما عملیات پاکسازی لینک‌هایتان را انجام دهید، یک بازیابی نسبتا سریع، ممکن خواهد بود.

    خوشبحتانه لینک‌های فاقد اعتبار به آسانی و با ویژگی‌هایی مانند نامرتبط بودن به موضوع وبسایت شما، فاقد مخاطب بودن، لینک شدن به وبسایت‌های اسپم و … قابل شناسایی هستند و شما باید به محض برخورد با چنین لینک‌هایی اقدام به حذف یا از کار انداختن آن‌ها کنید و همچنین از یاد نبرید که باید لینک‌های حذف شده را با لینک‌های جدید و با کیفیت جایگزین کنید.
    ارزیابی کیفیت لینک‌ها

    می‌توان گفت که سرنوشت موفقیت کمپین‌های سئو با لینک‌ها گره خورده است. اما گره خوردن سرنوشت کمپین‌های سئو و لینک‌ها به این معنی نیست که شما باید هر لینکی که دم دستتان آمد را برای وبسایت‌تان برگزینید یا تعدادی ‌بی‌شماری از آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را برای خود جمع آوری کنید. فراموش نکنید که لینک‌ها هدف اصلی نیستند بلکه نردبانی برای رسیدن به هدف هستند. نردبانی که هرچقدر رکاب‌های آن محکم‌تر باشد، احتمال رسیدن شما به موفقیت بیشتر و احتمال سقوط شما کمتر است.

    ارزشیابی کیفیت لینک‌های خروجی و ورودی فرآیندی است که می‌تواند تا حد زیادی تضمین کننده‌ی موفقیت کمپین‌های سئو و بازاریابی شما باشد اما انجام این فرایند چندان هم ساده نیست و در واقع چالش اصلی شما شناسایی لینک‌‌‌‌‌‌‌‌های معتبر از انواع فاقد اعتبار آنهاست. بسیاری از خوانندگان وبلاگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بعد از خواندن یک مطلب، اگر از مطلبی که خوانده‌‌‌اند خوششان بیایید به آن در جاهای مختلفی لینک‌هایی را می‌دهند. اما آیا مطلب شما و یا لینکی که به آن داده شده از نظر گوگل با ارزش هستند؟ شما باید مطالب مفید و با کیفیت خود را ترویج داده و از منابع معتبر برای آن لینک بگیرید و نه از هر منبعی.
    همچنین بخوانید:  دوره آموزشی سئو: چگونه با Screaming Frog سایت را آنالیز کنیم؟

    برای ارزیابی کیفیت لینک‌‌‌‌‌‌ها سه شاخص زیر را باید در نظر گرفت:

        ۱- مرتبط بودن
        ۲- ارزش‌های انسانی (یعنی یک لینک فقط برای خزنده‌های موتور های جستجو طراحی نشده باشد.)
        ۳- ارزش و اعتبار

    هر کدام از موارد گفته شده دارای پیچیدگی مختص به خود و لایه های متعددی از ارزیابی هستند. در زیر، هر کدام از این موارد را توضیح خواهیم داد.

    شاخص اول: مرتبط بودن

    مرتبط بودن مهم ترین فاکتور در ارزیابی کیفیت لینک‌هاست. مرتبط بودن به این معناست که لینک‌هایی که شما دریافت می‌کنید از وبسایت‌هایی با موضوعات مشابه و یا نزدیک به وبسایت شما برایتان فرستاده شده باشد. برای مشخص کردن مرتبط یا نامرتبط بودن یک لینک از خود بپرسید که چرا این وبسایت باید به من لینک بدهد؟ به طور کلی یک لینک می‌تواند به چهار روش زیر مرتبط شناخته شود:

        دامین به دامین
        دامین به صفحه
        صفحه به صفحه
        لینک به صفحه

    تعیین مرتبط یا نامرتبط بودن یک لینک تا حدی زیادی به شناخت شما از طرف مقابلتان بستگی دارد. اگر شما نمی‌توانید توجیهی برای اینکه چرا فلان وبسایت به شما لینک داده پیدا کنید، بهتر است که این لینک را به عنوان یک لینک نامرتبط شناسایی کنید.

    شاخص دوم: ارزش انسانی

    ارزش‌مندترین لینک‌ها، لینک‌هایی هستند که برای استفا‌ده‌‌های کاربران ساخته شده باشند، نه برای خزنده‌های موتورهای جستجو. اگر می‌خواهید در مورد ارزش انسانی یک لینک مطمئن شوید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

        آیا این لینک کاربر را به مقصدی که ‌می‌خواهد هدایت می‌کند؟
        آیا این لینک دقیقا به همان صفحه‌ای هدایت می‌کند که کاربر به دنبالش است؟
        آیا این لینک کاربر را به موضوعی مفید هدایت می‌کند؟

    وقتی در مورد شاخص ارزش های انسانی در لینک ها صحبت می‌کنیم، شما باید مخاطب لینک هایتان را بسنجید. یعنی اگر میزان تعامل لینک های شما با مخاطبتان کم است، پس لینک شما از ارزش انسانی کمتری برخوردار است. برای اندازه‌گیری میزان تعامل کاربر می‌توان از فاکتورهایی مانند نظرات مطلب یا انجمن‌ها استفاده کرد. همچنین ‌می‌توانید از ابزاری به نام SEMrush برای سنجش میزان درگیر بودن کاربر استفاده کنید. در نهایت فراموش نکنید لینک‌هایی که بتوانند به سه سوالی که در بالا پرسیده شد پاسخ صحیح دهند همان لینک‌های با ارزشی هستند که گوگل به دنبال آن‌هاست.

    شاخص سوم: ارزش و اعتبار

    کسبه‌های یک بازار را در نظر بگیرید. قاعدتا فروشنده‌ای که از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار است و نزد دیگر فروشندگان خوش‌نام‌تر بوده، فروش بیشتری هم دارد. ارزش و اعتبار لینک‌ها هم دقیقا مانند ارزش و اعتبار یک فروشنده در بازار است. الگوریتم‌های گوگل برای این طراحی شده‌اند تا بهترین و معتمد‌ترین نتیجه را به کاربر ارائه دهند. گوگل هم از لینک‌ها برای تعیین میزان اعتبار و ارزش یک وبسایت استفاده می‌کند. به زبان ساده، اگر شما از وبسایت‌های معتبر لینک بگیرید، ارزش و اعتبار وبسایت شما را نزد موتورهای جستحو بالا می برد.

    فقط مهندسان گوگل می‌دانند که الگوریتم آن‌ها چگونه ارزش و اعتبار یک لینک را می سنجد، اما ابزارهایی نیز وجود دارند که می‌توانند تا حدودی این کار را انجام دهند.
    سخن پایانی

    ساخت بک‌لینک و البته ارزیابی کیفیت لینک‌ها، فاکتورهایی بسیار مهم در موفقیت کمپین‌های سئو و بازاریابی است. موتورهای جستجو به طور مداوم در حال کار بر روی الگوریتم‌های جستجوی خود هستند و در بروز رسانی تاثیر لینک‌ها در ارزش گذاری یک وبسایت نزد موتور های جستجو بیشتر ‌می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید در موتورهای جستجود بهتر دیده شوید، از ارزیابی مداوم کیفیت لینک‌های سایت غافل نشوید و مطمئن شوید که بهترین لینک‌های ممکن را در وبسایت خود دارید.

    آخرین ویرایش: جمعه 3 فروردین 1397 01:14 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مهدی سراوانی جمعه 3 فروردین 1397 12:50 ق.ظ نظرات ()
    آخرین ویرایش: جمعه 3 فروردین 1397 01:10 ق.ظ
    ارسال دیدگاه